از نظر بنده اصطلاحات انگلیسی روزمره از آن مواردی است که هر زبان‌آموزی که یادگیری زبان انگلیسی را شروع می‌کند و به هر هدفی قصد دارد زبان انگلیسی را یاد بگیرد باید به آن از همان ابتدای مسیر یادگیری زبان توجه کند.

زبان آموزان نباید اصطلاحات انگلیسی روزمره را چیزی جدای از زبان انگلیسی بدانند و فکر کنند که دانستن و یادگیری اصطلاحات صرفا مختص کسانی است که زبان مادریشان زبان انگلیسی است.

. هر زبان آموری باید علاوه بر لغات زبان انگلیسی، آموزش گرامر زبان انگلیسی وتقویت تلفظ زبان انگلیسی از همان ابتدا آشنا شدن با اصطلاحات انگلیسی روزمره را در برنامه‌ی خود بگنجاند.

در این مقاله از وبسایت آموزش زبان انگلیشدان میخواهم شما را با اهمیت و نحوه یادگیری اصطلاحات انگلیسی روزمره آشنا کنم.


چرا یادگیری اصطلاحات انگلیسی روزمره تا این حد اهمیت دارد؟

اگر این سوال در ذهنتان شکل گرفته است بگذارید به شما بگویم در وهله اول تعریف اصطلاحات چیست و چرا تا حدودی یادگیری آن‌ها برای زبان‌آموزان دشوار است.

اصطلاحات به عباراتی گفته می‌شود که معمولا معنای دقیق هر کلمه برابر با معنی آن عبارت نیست؛ به عبارت دیگر نمی‌توانیم آن را تحت‌اللفظی ترجمه کنیم و معنای درستی از آن بگیریم.

اما از طرف دیگر، بخصوص به هنگام مکالمه زبان انگلیسی، آن‌قدر اصطلاحات انگلیسی روزمره کاربرد دارد که نمی‌توان یادگیری آن را نادیده گرفت.

همچنین نه‌تنها به هنگام مکالمه زبان انگلیسی، بلکه به هنگام گوش دادن به یک پادکست انگلیسی یا تماشا کردن فیلم انگلیسی شما ممکن است بارها این اصطلاحات انگلیسی روزمره را بشنوید.

در نتیجه اگر معنای آن‌ها را ندانید دچار بدفهمی می شوید؛ چراکه همان‌طور که در بالا گفتم از معنای تک‌به‌تک هر کلمه نمی‌توان یک معنای کلی و البته درست آن را دریافت کرد.

بهترین راه یادگیری اصطلاحات انگلیسی روزمره چیست؟

بعضی از زبان‌آموزان گله می‌کنند و می‌گویند یادگیری اصطلاحات انگلیسی روزمره دشوار است و نمی‌توانند به‌راحتی آن‌ها را یاد بگیرند و یا پس از مدت کوتاهی آن را فراموش می کنند.

از نظر من یکی از بهترین راه‌ها این است که بین اصطلاحی که می‌خواهید یاد بگیرید و دانش قبلی خودتان ارتباط ایجاد کنید. از نظر روان‌شناسی نیز یادگیری یک نکته جدید هنگامی اثربخش تر خواهد شد که با دانسته‌های پیشین ما پل ارتباطی برقرار کند.

به همین خاطر از شما می‌خواهم که یک اصطلاح انگلیسی رومزه را به‌تنهایی یاد نگیرید؛ با دانش قبلی خودتان آن را پیوند بزنید و یا در کنار آن یک فعل، اسم یا یک اصطلاح دیگر و یا هر چیزی که بتواند به آن مربوط بشود را یاد بگیرید.
اگر چنین کاری انجام دهید خواهید دید که به مرور این اصطلاحات در ذهن شما حک شده و درست شبیه افرادی که زبان مادریشان زبان انگلیسی است، می توانید از این‌ها استفاده کنید.

یک نمونه مثال از نحوه‌ی یادگیری اصطلاحات انگلیسی

برای درک بهتر چه که در بالا گفته شد،مثالی برایتان می‌زنم.

اصطلاح mind your own business در زبان انگلیسی به این معنی است:" حواست به کار خودت باشه."

واژه‌ی business برای ما ایرانیان هم یک واژه‌ی ناآشنا نیست و احتمالا می‌دانید کا به معنای کسب و کار است.
هم چنین واژه‌ی businessman هم یعنی تاجر‌.

اما اصطلاح های دیگری هم با این لغت زبان انگلیسی می‌توان یادگرفت؛ به طور مثال:

that's my business
یعنی "به خودم مربوطه" و

it's none of your business.
این اصطلاح یعنی"به تو ربطی ندره" البته برای بیان این جمله در زبان انگلیسی می‌توانیم از جمله‌ی
what's it to you?
که به معنای" به تو چه هست" هم استفاده کنیم.