اگر تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی در منزل گرفته‌اید و در واقع وقت کافی برای شرکت در کلاس زبان عمومی و یا کلاس زبان خصوصی موسسات آموزش زبان را ندارید، هرگز نباید از تصمیم خود دست بکشید؛ هرچند در ابتدا و به خصوص هنگام مقایسه خود با افرادی که در کلاس زبان شرکت میکنند ممکن است احساس ضعف کرده و فکر کنید که ملزم به ثبت نام در یک موسسه هستید!

این تفکر کاملا اشتباه است چرا که آموزش در خانه کاملا میسر است. در این مقاله قصد دارم تا بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل را به شما عزیزان معرفی کنم.

باید بدانید که هرکسی با هر سطح دانش زبان انگلیسی می تواند از این راهکارها برای آموزش زبان در خانه و رسیدن به هدف مورد نظر خود که میتواند تقویت اسپیکینگ، نحوه یادگیری گرامر انگلیسی، آزمون آیلتس و... باشد استفاده کند. تا انتها با بنده همراه باشید.

برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل باید تا می‌توانید مرور یا همان review داشته باشید

به عنوان زبان آموزی که در یک کلاس زبان آنلاین یا حضوری یا کلاس خصوصی یا عمومی شرکت میکند، همواره موظف هستید که مطالعه کنید و اموخته های قبلی را مرور نمایید.

اما در یادگیری زبان در منزل چنین اتفاقی رخ نداده و شما خود موظف به یادگیری و بازبینی مطالب هستید. شما باید داوطلبانه دستور زبان انگلیسی را مطالعه کنید ، کلمات انگلیسی را یاد بگیرید ، به تمرینات لیسنینگ زبان انگلیسی گوش دهید یا مکالمه انگلیسی خود را تقویت کنید. در این بین نباید مرور کردن را که شاه کلید یادگیری عمیق است فراموش کنید.

در یادگیری زبان انگلیسی در منزل، مرور کردن سخت تر است و انگیزه بیشتری را میطلبد چرا که امتحان وجود ندارد. بنابراین ، باید به خود یادآوری کنید که هر روز کمی وقت بگذارید و مرور کنید.

آموزش زبان انگلیسی در خانه با روش های مشقت‌آور و کسل کننده در تضاد است

بیشتر زبان آموزان اغلب تصمیم می گیرند که یادگیری زبان انگلیسی را در خانه شروع کنند. بعضی اوقات حتی کتابهای مختلفی می خرند و چند روزی طبق برنامه ادامه میدهند. اما بعد از مدتی منصرف می‌شوند. چرا واقعاً چنین پیزی رخ میدهد؟!

یکی از دلایل عدم موفقیت زبان آموزان این است که آنها فقط به کتابهای درسی انگلیسی محدود شده اند. روشن است که چنین آموزش هایی نمی توانند موفقیت آمیز باشند. انگلیسی به آنچه در کتابها انهم به صورت کسل کننده گفته می شود محدود نمی شود. به خصوص اگر می خواهید بهبود مهارت گفتاری یا همان تقویت اسپیکینگ را تجربه کنید و به این زبان تسلط پیدا کنید ، برای بهبود زبان انگلیسی خود باید از منابع مختلفی استفاده کنید.

بگذارید بگوییم شما هفته ای دو یا سه روز را صرف خواندن کتاب های خود می کنید ، دقیقا همین مقدار کافی است! سعی کنید باقی زمان خود را به استفاده کردن آنچه که آموخته اید اختصاص دهید؛ مثلا مکالمه انگلیسی کنید یا بنویسید و...

در واقع باید آنچه را که آموخته اید با گوش دادن به پادکست های انگلیسی و تماشای فیلم های انگلیسی تکرار کنید و یادگیری انگلیسی در خانه را سرگرم کننده کنید.

از گوگل و شبکه های مجازی social media برای یادگیری زبان در خانه کمک بگیرید

امروزه با کمک اینترنت می توانید هر مهارتی را یاد بگیرید و یادگیری زبان انگلیسی از این طریق امکان پذیر است. وب سایت های یادگیری زبان انگلیسی بسیاری وجود دارد که می تواند به فراگیران در هر سطح کمک کند تا به هدف نهایی خود برسند.

YouTube همچنین یکی از بهترین روشهای آموزش نحوه یادگیری گرامر زبان انگلیسی در خانه است. نه تنها در زمینه های مختلف مانند آموزش دستور زبان انگلیسی ، یادگیری کلمات انگلیسی و اصطلاحات و غیره ، می توانید فیلم های مناسب سطح خود پیدا کنید ، بلکه می توانید از فیلم هایی که برای آموزش زبان انگلیسی نیستند وفقط به زبان انگلیسی ضبط شده‌اند و مطابق علایق شما هستند استفاده کنید و زبان خود را تقویت نمایید.

با انجام این اقدامات ساده نه تنها آموزش زبان انگلیسی در خانه و به خصوص تقویت مکالمه را برای خود راحتتر و لذت بخش تر میکنید بلکه آسان تر به مسیر آموزش نیز ادامه خواهید داد.