در طول سالها تدریس در مجموعه آموزش زبان انگلیسی انگلیشدان ، بسیاری از زبان آموزان را دیده ام که برای اولین بار نیست که دست به یادگیری زبان انگلیسی زده‌اند. بسیاری از آنها مدت ها پیش یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اند و به دلایلی خیلی زود از انجام آن انصراف دادند. و البته بعداً فهمیدند که یادگیری زبان انگلیسی چقدر در زندگی آنها مهم بوده و می‌تواند تاثیر گذار باشد.

بنابراین دوباره این مسیر را در پیش گرفتند و یادگیری زبان انگلیسی را شروع کردند. اگر شما هم از آن دسته افراد هم نبودید ، احتمالاً دیگرانی را دیده اید که مدت ها به کلاس آموزش زبان انگلیسی می روند یا در خانه انگلیسی تمرین می کنند ، اما پس از مدتی و البته به دلایلی! یادگیری آنرات کنار گذاشته و بعد ها مجددا به ابتدای مسیر باز می‌گردند.

دلیل این امر دقیقاً چیست؟ عوامل بسیاری می توانند منجر به این مشکل شوند.

مرتبط بخوانید: شرایط شرکت در کلاس آموزش خصوصی زبان انگلیسی چگونه است؟!

من معتقدم شروع یادگیری زبان انگلیسی و چگونگی پیمودن این مسیر بسیار مهم است و همچنین نیاز به انگیزه و عزم راسخ دارد. علاوه بر این ، عوامل زیادی در ادامه این مسیر موثر خواهند بود. زیرا ادامه این مسیر به اندازه آغاز اولیه مهم است.

همانطور که می دانید ، عادات ما رفتار ما را شکل می دهند ، بنابراین هنگام یادگیری زبان انگلیسی ، زبان آموزان با عادت های مناسب می توانند تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف خود با حداکثر کارایی انجام دهند.

در این مقاله می خواهم به مهمترین عادت یک زبان آموز موفق در یادگیری و آموزش زبان انگلیسی اشاره کنم.

برنامه ریزی در یادگیری زبان انگلیسی


نه تنها هنگام یادگیری زبان انگلیسی ، بلکه در هر مرحله از زندگی و در هر جایی که افراد می خواهند به یک هدف برسند ، یکی از مهمترین عواملی که باید در نظر گرفته شود، برنامه ریزی کردن است به خصوص اگر آنها راهی طولانی را در پیش داشته باشند.
مرتبط بخوانید: چرا کلاس زبان آنلاین بهترین است؟!

غالباً اتفاق می افتد که ما در آغاز کار خود را به دلیل انگیزه بسیار بالا شروع می کنیم و ساعتهای نسبتاً زیادی را در روزهای ابتدایی جهت دستیابی به اهدافمان سپری می کنیم. اما این ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. اگر می خواهید یک زبان خارجی را با موفقیت بیاموزید ، بهتر است از همان ابتدا برای خود برنامه ریزی کنید تا در روزهای اول در این کار زیاده روی نکنید و بعد از چند روز کاملاً آن را رها نکنید.

از آنجا که هرکسی اهداف یادگیری انگلیسی مختلفی دارد ، غیرممکن است که روش خاصی را به همه بگوییم و از آنها بخواهیم دقیقاً همان کار را انجام دهند. در واقع یکسانی در آموزش زبان انگلیسی برای همه نمی‌توان پیچید.

در عوض ، همه باید بسته به شرایط ، زمان و نتیجه مد نظر خود ، برنامه ریزی متفاوتی داشته باشند. اما به طور کلی ، توصیه می کنیم که هر روز برای این کار وقت بگذارید. البته با برنامه!

به یاد داشته باشید ، اگر می خواهید به سطح بالاتری برسید و مکالمه روان انگلیسی را تجربه کنید ، حتما گوش دادن به فایل های صوتی انگلیسی یا تماشای فیلم به زبان انگلیسی را در برنامه خود داشته باشید.

همچنین وقت بگذارید و انگلیسی صحبت کنید. بسیاری از مردم تصور می کنند که تمرین انگلیسی صرفاً حل تمرین های کتاب است ، اما تمرینات شنیدن و گفتار بسیار موثرتر از حل تمرین های کتاب است. در واقع فقط کافیست هرروز حتی 10 دقیقه هم که شده با دوستانتان یا حتی با خودتان مکالمه انگلیسی داشته باشید.

تمرینات مکالمه انگلیسی و گوش دادن به فایلهای صوتی و تصویری انگلیسی می تواند شما را در رسیدن به اهداف مربوط به یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان ممکن به شدت یاری نماید.

به امید خداوند متعال در آینده نزدیک بهترین مقالات آموزش زبان انگلیسی را در اینجا در اختیارتان قرار می دهم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن انگلیسی را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید.

منبع : سایت انگلیشدان | www.englishdon.ir